Handledningsforum

Fråga angående Kursmoduler och Studiematerial

Fråga angående Kursmoduler och Studiematerial

av FELIX STENBERG -
Antal svar: 3

Hej!

Jag hoppas att allt är bra med er. Jag har en fråga angående kursens struktur och innehållet i modulerna. Jag började med att studera allt från början till slut i boken men har upplevt att det gått lite långsamt därmed tänkte jag att jag skulle titta på de första uppgifterna i modul 1 och undrar nu lite angående strukturen. Som jag förstår det är upplägget att varje modul behandlar ett specifikt område och har en specifik svårighetsgrad. Till exempel, i min tilldelade modul inom talteori nr 1, 'Induktion kapitel 4', undrar jag om jag enbart behöver fokusera på kunskapen från just detta kapitel angående induktion? Eller behöver jag kunna allt innehåll som behandlar talteori, eller är det tillräckligt att kunna materialet i den specifika modul jag tilldelats?

Jag ser fram emot att höra från er och tackar på förhand för hjälp.

Med vänliga hälsningar,

Felix Stenberg 


Som svar till FELIX STENBERG

Sv: Fråga angående Kursmoduler och Studiematerial

av Kilian Liebe -
Hej!

Varje modul hänger ihop med ett kapitel i boken, så modulen om induktion hänger ihop med kapitlet om induktion i boken, så för den modulen behöver du endast läsa det tillhörande kapitlet i boken, de andra kapitlena om talteori behövs inte utan de hör till de andra olika modulerna man kan få. Kapitlena i boken är i princip fristående, den är gjord så att man ska kunna läsa ett kapitel utan att behöva ha läst kapitlena innan.

Vänligen,
Kilian
Som svar till Kilian Liebe

Sv: Fråga angående Kursmoduler och Studiematerial

av FELIX STENBERG -
Tack Kilian för svar!

Perfekt! Bara en sista fråga, jag behöver alltså inte kunna alla kapitel inför seminariumet heller? Alltså det kan inte komma något från ett annat kapitel en dom jag blev tilldelad?

Ska också säga att jag gillar kursen oerhört mycket! Väldigt kul att få göra lite matte för skojs skull nu under sommaren istället för mer påtvingat som det annars kan bli i studierna! Problemlösning är enligt mig det roligaste i matten!

Tack igen, Felix
Som svar till FELIX STENBERG

Sv: Fråga angående Kursmoduler och Studiematerial

av Kilian Liebe -
Hej!

Nej precis, seminariet kommer bara handla om det som dina moduler har handlat om. Kul att höra att du gillar kursen!

Vänligen,
Kilian