Nyhetsforum

Några påminnelser

Några påminnelser

by Yishao Zhou -
Number of replies: 0

Hej!

Nu är vi inne i den andra halva av sommarterminen.  Och seminariemomentet tar en paus.  

Försök hoppa på de resterande fyra tillfällena mot slutet av terminen  om du inte ännu har deltagit i 5 seminarier.  Planera i god tid.  Det kommer att nollställas när en ny termin startar.  Men inlämningsuppgifter kan ni fortsätta som det har varit.

Jag har regelbundet gjort stickprov.  Om ni får mitt mail om min kontroll betyder det att ni ska göra det som den instruktion som jag skriver eller ge mig några tidsförslag för eventuella muntliga uppföljningar om så står i mitt mail.  I fall ni inte hör av er till mig inom två veckor anser jag att ni inte ska fortsätta läsa kursen.  Så rapporterar vi betyget F i ladok enligt examinations ordning.  I allvarliga fall går ärendet vidare till studierektorn for disciplinär behandling. 

Jag vill än en gång påminna om att du själv ska skriva lösningar för hand och lösningen dessutom ska vara en liten läsbar text, vilket innebär att alla skrivregler för ett uppsatsskrivande som du har lärt dig i skolan tillämpas.  Vidare ska du vara säker på att allt som du har lämnat in kan du,  oavsett du har fått hjälp av någon typ.   

Ha en fortsatt trevlig läsvecka.

Yishao