Nyhetsforum

Några ord från kursansvariga

Några ord från kursansvariga

av Yishao Zhou -
Antal svar: 0

Hej alla studenter på utmanande matematik!

En tredje del av sommarterminen har gått.  Vi är glada att se så många som deltagare i seminarier och lämnar in lösningar.  

Med detta utskick vill jag påminna om att ni alltid kan ställa frågor till oss när ni inte förstår eller vill ha tips att börja med problemlösning.  Jag tror att denna (mänskliga) kommunikation är mycket viktig i matematikinlärning och träna problemlösningsförmåga. Det är då vi vet vad ni kan och inte kan som följd kan vi ge bättre stöd för att ni kan bli bättre.

Jag har varit och gått runt lite på seminarierna för att avlasta seminarieledarna och spara lite tid.  Jag tänker ge lite förslag på hur vi kan göra presentation/diskussion effektivare på zoom där det finns många verktyg.  Här är några jag brukar använda.

• Använd funktionalitet whiteboard på zoom.  Vi kan skriva/rita.
  • Använd en skrivplatta eller ipad om man har någon av dem.  Det är lättast att använda.
  • Tag bilder på dina idéer/lösningar från papper. Ladda upp dem på din dator.  Då kan man använda funktionalitet dela skärm på zoom.  Då kan man också skriva på skärm som man gör med whiteboard. 

Trevlig helg!
Yishao