Nyhetsforum

Urval av moment denna termin

Urval av moment denna termin

av Yishao Zhou -
Antal svar: 0

Hej!

Detta meddelande är främst till dem som har registrerat sig på kursen före kl. 09.40 i förgår (den 20/2) som har fått "Algebra IV - Olikheter" tilldelad i stället för "Algebra II - Polynom" och de tidigare registrerade (före höstterminen 2025) studenter.   Jag tror att jag har lagt till Algebra II- polynom för er som har registrerat er på kursen innan kl. 09.40 i förgår (den 20/2) och dem enligt nedan för tidigare studenter som vill följa denna termins upplägg och har frågat om.   Det innebär ni har fått flera moment under Mina kurser men ni ska göra följande fyra moment (naturligtvis kan ni göra alla om ni vill och vi rättar efter det).  Gör som ni har gjort om ni har fått problem tidigare och jobbat med dem och inte tänker följa denna termin.

Denna termin kommer ni att få problem ur följande fyra moment

Algebra II - polynom
Kombinatorik IV - elementär grafteori
Talteori IV - Fördjupning i talteori
Geometri IV - Geometiska oilkheter

Mina har gjort ett upplägg för seminarierna.  Det kan hjälpa till att komma igång och då har han också tagit med material som kan komma i frågan från andra moment t ex delbarhet och kongruenser.  De föreslagna problemen till seminarierna är till för att kunna diskutera men du behöver inte lämna in dem.  

Om det är något ni undrar maila mig.  Jag rättar allteftersom.  

Hälsningar,
Yishao