Nyhetsforum

Välkommen till en ny kursomgång

Välkommen till en ny kursomgång

av Yishao Zhou -
Antal svar: 0

Hej alla UTM-studenter!

Vårterminen har dragit i gång. Jag välkomnar såväl de nya  som de gamla till en ny termin. 

Det brukar inte finnas mycket nyhet på kursen men inte denna gång.  Vi har infört digitala träffar där vi kommer att diskutera vad problemlösning är och hur vi kan tackla på olika problem och hur vi skriver lösningar.   I längden kommer de bli obligatoriska som en del av seminariemomentet även om det inte är så denna termin.   Läs gärna detta på kursens hemsida hur det går till.  Jag hoppas att kunna se många på dessa träffar. 

Du är välkommen att ställa alla sorters frågor kring det själva kursens innehållet till mig.  Hellre fråga oss än att googla eller ta hjälp med AI-tjänster.   Det sista nämnda är inte en säkert pålitlig källa för korrekthet.  En sträng men vänlig påminnelse: Skriv på hederskodex som finns på kurssidan.   Fusk kommer att rapporteras vidare och en lösning baserad på AI-tjänster utan källor på det anses vara fusk.  

Detta nyhetsforum kommer att vara lite mer aktivt än tidigare terminer.  Därför rekommenderar jag att du  avregistrerar dig från kursen hemsida om du inte längre är aktiv så att skippa alla våra brev. 

Jag vill avsluta detta inlägg men en citat

The only way to learn mathematics is to do mathematics. That tenet is the
foundation of the do-it-yourself, Socratic, or Texas method, the method in
which the teacher plays the role of an omniscient but largely uncommunicative
referee between the learner and the facts.  (Paul Halmos)

Hälsningar,
Yishao Zhou